PROVOZ ŠKOLY VE ŠKOLNÍM ROCE 2020/2021 VZHLEDEM KE COVID-19
Mgr. Petr Kozlovský, 26. 8. 2020
Vážení rodiče, milí žáci,
s ohledem na stále trvající riziko šíření nemoci COVID-19 vydalo MŠMT dne 17. 8. 2020 manuál pro provoz škol a školských zařízení ve školním roce 2020/2021. Na jeho základě budou ve škole od 1. 9. 2020 platit na pracovištích MŠ, ZŠ, ŠD, DDM a ZUŠ následující pravidla a organizační opatření. Jejich dodržování je důležitým předpokladem prevence šíření infekčních onemocnění ve škole i mimo ni.
HYGIENICKÁ PRAVIDLA
Škola zahájí ve školním roce 2020/2021 svou činnost v plném rozsahu v souladu se školskými předpisy.
Nejsou stanovena žádná závazná plošná pravidla pro organizaci vstupu žáků do budovy školy a pohybu osob před budovou školy.
Nejsou stanovena žádná závazná omezení počtu žáků ve třídách nebo studijních skupinách.
Podle možností jednotlivých pracovišť školy je nastavena organizace výchovně-vzdělávacích aktivit takovým způsobem, aby nedocházelo ke kontaktu žáků z různých tříd a pracovišť školy.
Omezeny jsou společné akce, kde se setkávají žáci z více tříd, ročníků a pracovišť školy.
Dočasně byla zrušena účast žáků naší školy na všech akcích, kde se setkávají žáci z více škol (divadelní představení, koncerty, soutěže apod.).
Organizaci dalších aktivit (např. lyžařský výcvik, škola v přírodě) budeme zvažovat v závislosti na aktuální epidemiologické situaci.
Do školy vstupují pouze žáci, zákonní zástupci a zaměstnanci školy, kteří jsou zdraví a nevykazují známky infekčního onemocnění (kašel, rýma, zvýšená teplota, bolest hlavy, bolest v krku, dušnost, bolesti svalů a kloubů, průjem, ztráta chuti a čichu apod.). Výjimku tvoří osoby, které mají některé z projevů v důsledků alergie nebo chronického onemocnění. V takovém případě je nutné doložit tuto skutečnost potvrzením lékaře.
Žáci a zaměstnanci školy nemusí mít ve škole nasazené roušky. Zákonné zástupce prosíme při pohybu v budovách školy o jejich používání. Zároveň žádáme zákonné zástupce žáků, aby vstupovali do prostor školy pouze v nutných případech.
Každý žák si při vstupu do budovy vydezinfikuje ruce připraveným desinfekčním přípravkem.
Při příchodu do učebny si žák důkladně 20 – 30 vteřin omyje ruce teplou vodou a mýdlem v dávkovači, popř. provede desinfekci rukou a následně dodržuje hygienu rukou po celou dobu pobytu ve škole.
Každý žák důsledně dodržuje zásady osobní a respirační hygieny. Je nutné kašlat a kýchat nejlépe do jednorázového kapesníku, ten neprodleně vyhodit a následně si umýt ruce.
Před vstupem do školní jídelny, resp. před odebráním stravy, si všichni žáci umyjí ruce teplou vodou a desinfekčním tekutým mýdlem, popř. použijí desinfekci.
STANDARDY ÚKLIDU A VYBAVENÍ ŠKOLY DESINFEKCÍ A OCHRANNÝMI PROSTŘEDKY
Škola je vybavena dostatečným množstvím desinfekčních prostředků na ruce a čistícími prostředky s virucidním účinkem na desinfekci povrchů a úklid prostor školy.
Desinfekce na ruce je k dispozici u vstupu do budovy školy, na toaletách a v každé učebně. U umyvadel je k dispozici také tekuté mýdlo v nádobkách s dávkovačem a jednorázové papírové ručníky. V mateřské škole mohou být používány textilní ručníky.
Úklid a desinfekce probíhá dle možností školy vícekrát denně.
Probíhá časté větrání učeben, šaten a dalších prostor školy.
Vyprazdňování odpadkových košů probíhá minimálně jednou denně.
Denně se provádí důkladný úklid na mokro všech místností, ve kterých se žáci a zaměstnanci školy pohybují.
Je kladen důraz na desinfekci povrchů nebo předmětů, které využívá větší počet lidí (např. kliky dveří, spínače světel, klávesnice a počítačové myši, baterie u umyvadel, splachovadla tlačítka zásobníků mýdel či desinfekce).
V případě podezření na výskyt COVID-19 u některého z žáků nebo zaměstnanců školy a jeho izolace má škola k dispozici dostatečný počet roušek pro daného žáka a personál školy. Roušky má škola v zásobě také pro případ povinného zavedení nošení roušek ve společných prostorách (zapomenutí nebo znehodnocení roušky).
Škola má k dispozici na každém pracovišti bezkontaktní teploměr pro orientační měření tělesné teploty žáků a zaměstnanců školy v případě podezření na infekční onemocnění včetně COVID-19.
Školní jídelna respektuje zásady správné výrobní a hygienické praxe. Nádobí se myje při dostatečně vysokých teplotách (mycí proces min. 60°C).
Školní jídelna neumožňuje samoobslužné odebírání příborů z hromadných zásobníků a samostatný odběr salátů a nápojů žáky.
Cizí strávníci mají pro odběr stravy vyčleněný samostatný čas. Pro výdej stravy a pro manipulaci s doneseným nádobím jsou stanovena pravidla tak, aby nebyl ohrožen nezávadný provoz školní jídelny.
Praní prádla v MŠ probíhá při dostatečně vysokých teplotách nad 60°C. Naše škola využívá služeb komerční prádelny. Škola dodržuje stanovená pravidla a zásady pro manipulaci s použitým a čistým prádlem stanovená v pokynech MŠMT.
POSTUP ŠKOLY V PŘÍPADĚ PODEZŘENÍ NA VÝSKYT NÁKAZY COVID-19
Do školy budou vpuštěni pouze žáci, zákonní zástupci a zaměstnanci školy, kteří jsou zdraví a nevykazují známky infekčního onemocnění (kašel, rýma, zvýšená teplota, bolest hlavy, bolest v krku, dušnost, bolesti svalů a kloubů, průjem, ztráta chuti a čichu apod.). Za normální tělesnou teplotu je považována teplota do 37°C.
Výjimku tvoří osoby, které mají některé z projevů v důsledků alergie nebo chronického onemocnění. V takovém případě je nutné doložit tuto skutečnost potvrzením lékaře.
Pokud přijde do školy žák s příznaky COVID-19 bez zákonného zástupce, musí být vpuštěn do školy. Žák bude umístěn do samostatné, předem určené místnosti a bude kontaktován zákonný zástupce s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka.
Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19 v průběhu pobytu ve škole, je nutné umístit jej do samostatné, předem určené místnosti a kontaktovat zákonné zástupce žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka.
Škola informuje zákonného zástupce žáka o tom, že má telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu.
I v případě pouhého podezření na výskyt nákazy COVID-19 ve škole škola sama Krajskou hygienickou stanici nekontaktuje (dle manuálu MŠMT).
Pokud se u zaměstnance školy příznaky objeví v průběhu práce, resp. vyučování, školu opustí v nejkratším možném čase s použitím roušky a dodržením dalších obecně známých pravidel chování a jednání při podezření na COVID-19. Na dalším postupu se domluví dle situace se zaměstnavatelem.
POSTUP ŠKOLY V PŘÍPADĚ VÝSKYTU ONEMOCNĚNÍ COVID-19 U ŽÁKA NEBO ZAMĚSTNANCE ŠKOLY
Školu v případě výskytu onemocnění COVID-19 zpravidla kontaktuje příslušná Krajská hygienická stanice a sdělí škole další pokyny a postupy, popř. rozhodne o protiepidemických opatřeních.
V případě, že se ředitel školy dozví o výskytu onemocnění dříve, kontaktujte pracovníky KHS.
Škola neprodleně informuje o vzniklé situaci a následných krocích v provozu školy stanovených KHS žáky, zákonné zástupce a svého zřizovatele.
Podle situace může být výuka žáků celé školy, nebo jen její části, nahrazena distančním způsobem (výuka na dálku).
Žáci mají povinnost se distančně vzdělávat. U dětí z mateřských škol se povinnost týká dětí, pro které je předškolní vzdělávání povinné. Povinnost neplatí pro žáky ZUŠ, kteří se zapojují dobrovolně.
V případě jakýchkoliv dotazů k výše uvedeným informacím a pravidlům se můžete obrátit na vedoucího pracovníka příslušného pracoviště nebo na ředitele školy.
Předem děkuji Vám všem, že budete důsledně výše uvedená pravidla a pokyny dodržovat.