Cesta ke kvalitě – projekt „Šablony“

admin, 15. 8. 2012

Naše „Cesta ke kvalitě“.

    registrační číslo.: CZ. 1.07/1.4.00/21.3165

 

Do Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK), který je spolufinancován z Evropského sociálního fondu (ESF) byla zařazena jako samostatná část oblast podpory vzdělávání na základních školách.

Cílem projektu je intenzivní a systematická podpora zejména těch oblastí základního vzdělávání, které se v dlouhodobých mezinárodních šetřeních (například TIMSS1 nebo PISA2) ukazují jako problematické. Díky finanční podpoře rozvoje těchto oblastí by mělo dojít ke zlepšení dosavadního stavu. První konkrétní výsledky by se měly dostavit již po prvním roce realizace tohoto dvouletého projektu.

Bylo stanoveno sedm základních problematických oblastí:

  1. Čtenářská a informační gramotnost
  2. Cizí jazyky
  3. Využívání informačních a komunikačních technologií (ICT)
  4. Matematika
  5. Přírodní vědy
  6. Finanční gramotnost
  7. Inkluzívní vzdělávání

Podpora je v těchto oblastech zaměřena na individualizaci výuky, tvorbu nových výukových materiálů a další vzdělávání pedagogických pracovníků. V oblasti inkluzívního vzdělávání mohou školy rozšířit své týmy o speciálního pedagoga, školního psychologa nebo asistenta pedagoga. Velký prostor je věnován rovněž možnostem realizace konkrétních programů zaměřených na primární prevenci sociálně patologických jevů.

Díky filosofii tohoto projektu si každá škola může nastavit zcela individuálně své priority.

Na naší ZŠ, ZUŠ a MŠ Frýdlant jsme připravili projektový záměr s názvem Cesta ke kvalitě. Jeho hlavním cílem je zlepšení stavu počátečního vzdělávání na škole prostřednictvím nových metod, nástrojů, ale i modernizací materiálního vybavení pedagogů i žáků.

Otevře se tak zcela nový prostor pro rozšíření využívání ICT technologií při přípravě na výuku, její průběh i následnou dokumentaci výsledků nejen ze strany pedagogů, ale zejména žáků. Žáci budou moci rozvíjet své schopnosti díky široké nabídce volitelných předmětů. Díky individualizaci výuky bude větší prostor pro práci s žáky s výukovými obtížemi. Dále bude v rámci projektu realizován systematický program primární prevence s možností rozšíření týmu poradenského pracoviště.

1 Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSSS) je mezinárodní projekt měření výsledků vzdělávání v oblasti matematiky a přírodovědných předmětů.

2 PISA je mezinárodní projekt zjišťování výsledků patnáctiletých žáků v oblasti čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti.

 

Zpracovala: PaedDr. Věra Lindnerová, manažerka projektu

Vyrobeno Pinn computers s.r.o.